Werving van toezichthouders met visie en kennis van digitalisering

Onze samenleving digitaliseert steeds verder. Deze digitale ontwikkelingen en zo’n transformatie levert kansen op voor organisaties, maar ook risico’s. Hoe zorg je ervoor dat de juiste informatie op het juiste moment bij de juiste persoon komt? En hoe borg je de veiligheid van vaak zeer gevoelige data in de publieke sector?  Iedereen kent de gevaren van datalekken, cybercrime en identiteitsfraude. Dit heeft vaak aanzienlijke gevolgen voor organisaties én bestuurders. Bestuurders krijgen een steeds grotere verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid voor dataveiligheid en informatiemanagement.

Digitalisering vraagt om een Raad van Toezicht (RvT) die meegaat met deze ontwikkelingen en visie heeft op de digitale transformatie. Met toezichthouders die uitgebreide kennis van en ervaring hebben in Informatiemanagement, Data en ICT. Die bestuurders scherp kunnen bevragen en met hen kunnen sparren, zicht hebben op de consequenties van meer datagedreven werken en de strategische impact ervan. Die ook nieuwe ideeën leveren die meer op (digitale) innovatie gericht zijn en veranderbereidheid laten zien. Toezichthouders die complementair zijn, diversiteit en een ander geluid in de RvT brengen.

Werving toezichthouders met uitgebreide screening

Bureau Luider levert toezichthouders met zo’n digitaliserings-profiel. Ons uitgebreide netwerk bestaat uit senior professionals, managers en directieleden met jarenlange ervaring in publiek-maatschappelijke organisaties. Met uitgebreide vakkennis van ICT, Informatiemanagement en Informatievoorziening, waarmee ze een waardevolle en complementaire aanvulling zijn voor de samenstelling van de RvT.

Staat werving van leden voor de RvT weer op de agenda? Laten we dan samen stappen zetten in de werving van een toezichthouder met kennis van en ervaring met digitalisering. Als Bureau Luider begeleiden we je in het totale wervingsproces; van het doorgronden van je wervingswens, tot de selectie en het bijwonen van de sollicitatiegesprekken. In het proces besteden we uiteraard gedegen aandacht aan de screening van de kandidaten. Vanuit onze expertise kunnen we hen kritisch bevragen op de inhoud, selecteren we op competenties, persoonlijkheid en communicatiestijl, doen we referentieonderzoek en verzorgen we een screening op opleiding en identiteit. Kandidaten kunnen uiteraard ook een Verklaring Omtrent Gedrag verkrijgen. Met ons uitgebreide netwerk van professionals, managers en bestuurders vinden we snel de juiste kandidaat voor jouw RvT.

Word jij de nieuwe toezichthouder?

Wil jij jouw expertise, jarenlange kennis en ervaring en visie op het gebied van ICT, Informatiemanagement en Informatievoorziening graag inzetten bij de RvT van een publiek-maatschappelijke organisatie, naast je huidige baan? Ben je als senior-professional, manager of directielid op een punt in je carrière gekomen dat je hier ook tijd voor vrij kunt maken? Dan biedt ons uitgebreide netwerk aan organisaties met een RvT de kans om jouw ambitie te vervullen.

Als toezichthouder voeg je met jouw achtergrond en ervaring extra waarde toe aan organisaties. Je hebt uitgebreide kennis van en ervaring met vraagstukken op het gebied van digitalisering. Je bent in staat gelijkwaardig en inhoudelijk goed gesprekspartner te zijn voor het bestuur van een organisatie, kunt  bestuurders kritisch bevragen en met hen sparren, je hebt visie op digitalisering en informatiemanagement en bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rond informatiemanagement, technologie en data.

Is dit het geval? Dan gaan we graag met je in gesprek!

Wil je meer weten? Bel, mail of whatsapp ons.

Contact

Databankweg 26, 3821 AL Amersfoort - Routebeschrijving

Neem contact op

Koningin Julianalaan 10, 2595 AA Den Haag
Grote Voort 293, 8041 BL Zwolle
Kennedyplein 200, 5611 ZT Eindhoven